Verkkokaupan markkinointi Compegran tyyliin

Verkkokaupan markkinointi on mahdollista toteuttaa hieman erilaisella ajattelutavalla kuin perinteisen myymälän markkinointi. Kivijalkamyymälän sijainnilla on erittäin suuri merkitys kaupan menestymisen suhteen, koska asiakaskunta liikkumisellaan mahdollistavat liikkeen kävijävirrat. Samaa ajattelua voi harrastaa verkkokaupan kanssa, mutta hieman eri lähtökohdasta.

Verkkokauppa perustetaan aina periferiaan, lähiöön tai teollisuusalueelle, mitä tulee kävijämääriin. Periferiasta ei oikeastaan voi muuttaa minnekään, mutta asiakasvirrat voidaan ohjata verkkokauppaasi kohti! Tässä ajatusmallien perusero.

Verkkokaupan aloittaminen tulisi lähteä markkina-analyysistä, jossa selvitetään, mitä aihepiirejä netissä liikkuvat ihmiset hakevat ja mistä he ovat kiinnostuneita. Myös kilpailijoita kannattaa tutkia, mutta heistähän emme välitä, koska teemme asiat paremmin ja peittoamme kaiken kilpailun!

Käytännön toteutus lähtee hyvän sisällön tuottamisesta. Tuota jokaiseen aihepiiriisi ja tuotteeseesi runsaasti vaihtelevaa, käyttäjää palvelevaa tietoa. Julkaise sisällöt paikoissa, josta Google ne helposti löytää. Asenna blogi ja kirjoita siihen säännöllisesti. Ai mistä aiheesta? Niistä aiheista, joita kohderyhmäsi hakukoneilla hakee, linkitä tuotteeseesi ja kehota ostamaan.

Lähetä viesti ja kysy lisää verkkokaupan markkinoinnista.

Tags: , , , ,

One Response to “Verkkokaupan markkinointi Compegran tyyliin”

  1. [...] lisää verkkokaupan markkinoinnista ja digitaalisesta [...]