Verkkokaupasta lisäpotkua myyntiin

Markkinoinnin lisäksi internetiä on mahdollista hyödyntää myynnin tukena. Luomalla yrityksellesi toimivan ja käyttäjäystävällisen verkkokaupan, tuotteesi ovat asiakkaiden ulottuvilla helposti ja nopeasti, juuri asiakkaillesi sopivana aikana. Tuotteista riippuen verkkokauppa voi olla yhtä merkittävä tulonlähde kuin perinteisetkin myyntikanavat. Verkkokaupalla on lisäksi lukuisia etuja: erilaiset verkkokauppaohjelmistot tekevät myyntiprosessista yksinkertaisemman ja monet toiminnot suoritetaan automaattisesti näiden ohjelmistojen toimesta. Näin myyntikustannukset pienenevät ja kaikki hyötyvät.

Menestyvä verkkokauppa edellyttää kuitenkin erinomaista käytettävyyttä. Asiakkaan täytyy löytää verkkokaupasta juuri haluamansa tuote helposti ja nopeasti ja lisäksi verkkokaupan tulee tarjota riittävän selkeää tuotetietoa ostopäätöksen tueksi. Varsinaisen ostotapahtuman on sujuttava häiriöttä ja ilman epätietoisuutta siitä, mitä missäkin vaiheessa tapahtuu. Mikäli verkkokaupan perustoiminnoissa ilmenee ongelmia, asiakas siirtyy helposti kilpailijan verkkokaupan asiakkaaksi.  Internetin nopeus ja mutkattomuus tarkoittaa myös sitä, että ostopaikan vaihtamisen kynnys on huomattavan pieni.

Käyttäjäystävällinen verkkokauppa on yrityksellesi hyvä kilpailuvaltti. Parhaassa tapauksessa verkkokauppa tuo yrityksesi ulottuville kokonaan uudet markkinat, sillä ostotapahtumat eivät ole enää paikasta tai ajasta riippuvaisia.  Verkkokaupan perustaminen ei silti ole vaikeaa eikä kallista. Markkinoilla on tarjolla useita verkkokauppasovelluksia, joiden käyttäminen ei vaadi erikoistaitoja.

Olipa yrityksesi toimiala tai -paikka mikä tahansa, internet on aina uusi mahdollisuus. Compegra auttaa verkkokauppatoiminnan aloittamisessa ja kehittämisessä.

Tags: , , ,

Comments are closed.