B2B-markkinointi on tylsää?

B2B-markkinointi saatta vaikuttaa tylsältä, mikäli vertaillaan kuluttajille ja yrityksille suunnattua mainontaa. Ensinnäkin pitää muistaa, että markkinointiin ja markkinointiviestintään liittyy muutakin kuin vain mainonta. Toiseksi tulee muistaa, että markkinointiviestintää tehdään jonkin tavoitteen saavuttamiseksi ja nämä tavoitteet ovat erilaiset kuluttajatuotteella ja yrityksille suunnatulla tuotteella.

B2b-markkinoinnin ollessa kyseessä, ei “tylsä” kuulu arviointikriteereihin. B2b-markkinoinnissa on ensisijaisesti tarkoitus siitä, että joku toinen yritys saa arvoa omaan prosessiinsa toisen yrityksen palveluita ja/tai tuotteita käyttämällä. Tällöin ei ole merkitystä sillä, onko tuote tai sen kohdalla käytetty markkinointiviestintä tylsää tai ei. Tärkeintä on tuoda esille se arvo, minkä asiakas tuotteen käyttämisestä saa.

Tämä taas ei ole tylsää. Se on hienoa. Yritys saa tehokkaamman prosessin, mikä tarkoittaa parempaa tulosta, mikä taas on syy jokaisen yrityksen olemassaololle. Olemme tekemisissä siis arvokkaan asian kanssa.

Tutustu Compegran  ajatuksiin B2B-markkinoinnista.

Tags: , , ,

Comments are closed.