Massamarkkinointi ei kannata

Massiivisella mainoskampanjalla on nykypäivänä turha yrittää saadaa huikeita tuottoja. Saman myynnin saa aikaiseksi tuntemalla kohderyhmän tarkemmin ja tarjoamalla heille sitä mitä he haluavat. Yksi väline tämän saavuttamiseksi on internet.

Netin keskustelupalstat ym. ovat täynnä viestejä, joissa vertaillaan tuotteita, palveluja ja kokemuksia. Yksittäinen henkilö ei enää tyydy kaupan valikoimiin. Hän hakee tietoa netistä ja ostaa haluamansa (ei tarvitsemansa) tuotteen verkkokaupasta. Verkkokaupan hän taas valitsee muiden suositusten perusteella. (Taloussanomat 2.4. + video)

* * * *

Miljoona suomalaista internetin käyttäjää tekee hakuja Googlella vertaillakseen eri tuotteita ja saadakseen tietoa tuotteista/palveluista. Kohderyhmää hyödyttävää tietoa jakamalla ja tuottamalla tietoa vielä sellaisiin paikkoihin, että se on helposti löydettävissä ja tuottaa lukijalle oikeaa lisäarvoa, voi yritys saada paikan näiden ihmisten sydämessä. (Taloussanomat ja M&M 1.4.)

Tällainen sisällöntuottamisstrategia keskustelun vauhdittajana ja vertailijoiden tiedon nälän ruokkimisena on markkinoinnin nykypäivää! Se tuottaa keskustelua yrityksen tuotteista, antaa tietoa sitä hakeville, positioi yrityksen alansa asiantuntijaksi ja tuottaa runsaasti hakutuloksia yrityksen lukuun tuotettuun sisältöön.

Kysy lisää Compegran internet-markkinoinnin palveluista: 0400 971 274/Teemu Korpi

Tags: , , ,

Comments are closed.