Opi vaikuttamaan kohderyhmäsi sisimpiin motivaatioihin

March 1st, 2010

yhdysvaltalainen markkinointiguru Frank Kern on laatinut metodin, jolla pystytään määrittelemään omat sisäiset motivaatiot ja halut bisneksen pyörittämiseen, eli jenkkinäkökulmasta siis rahan tekemiseen. Core Influence on ajatus, jossa omat motivaatiot ja kohderyhmäsi motivaatiot yhdistetään ja näin pystytään tekemään vaikuttavampaa viestintää ja markkinointia. Oikeastaan kysymys on oikean kohderyhmän löytäminen, joka sopii sinun sisäisiin motivaatioihin.

Core Influence esitettiin ensimmäisenkerran Frank Kernin seminaarissa, johon osallistuminen maksoi useamman tuhat dollaria. Myöhemmin seminaarin tallenne oli osana Kernin Mass Control -kurssia, jota myytiin hieman alla 2000 dollarin hintaan. Se loppuunmyytiin yhdessä päivässä.

Nyt tämän Core Influence -esityksen voi nähdä nettiversiona ilmaiseksi tämän linkin kautta: http://ow.ly/1cE8k

Frank Kern on luotettava internetmarkkinoija, joka haluaa antaa osaamistaan vain niille, jotka sen haluavat. Tämä tarkoittaa, että pääset pois hänen sähköpostilistaltaan aina niin halutessasi. Käy atsomassa olisiko tästä tietojyväsestä hyötyä sinun yriytksesi markkinointiin tai opintoihisi: http://ow.ly/1cE8k

Markkinointi Sosiaalisessa Mediassa

January 6th, 2010

Tämä osoite sisältää suunnittelemani kirjan kirjoittamiseen liittyviä artikkeleita. Ajattelin, että on sopivaa hahmotella Markkinointi Sosiaalisessa Mediassa -kirjan sisältöä tällä tavalla sosiaalisessa mediassa, walk the talk.

Kategorian postaukset on otsikoitu kirjaan tulevien lukujen mukaan. Jokaisessa postauksessa on kuvaus käsiteltävistä aiheista. Kommentoikaa näitä artikkeleita! Esittäkää myös kysymyksiä. Toivon, että näitä kirjoituksia lukevat yrittäjät, opiskelijat, SoMe-asiantuntijat/-palveluntarjoajat ja muut henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita markkinoinnista sosiaalisessa mediassa!

Kommenteissa on moderointi päällä, joten kaikkia kommentteja ei varmastikaan julkaista, mutta kaikki kommentit luetaan ja saatan niiden pohjalta kirjoittaa uusia postauksia tähän kategoriaan. Ajattelin myös, että laitan pystyyn postituslistan osallistuville henkilöille, jonne raportoin tarkemmin kirja-projektin kehittymistä, mikäli kiinnostusta sellaiseen löytyy. Löytyykö?

Digitaalinen markkinointi Googlessa

March 3rd, 2009

Kuten kaikki tietää ja varmasti on kuullut myös jostakin muualta, voi Googlessa markkinoida maksetulla hakusanamainonnalla (Adwords) ja luonnollisissa hakutuloksissa, mikäli niitä pystyy järjestämään.

Compegran näkökulmasta nämä asiat hoidetaan internet-näkyvyyden maksimoinnilla, mikä tarkoittaa useiden luonnollisten hakutulosten järjestämistä tietylle relevantille hakusanalle. Myös hakusanamainontaa kannattaa kokeilla, jos on varma sivustonsa konversioelementin toimivuudesta ja pystyy näin osoittamaan tuoton maksetulle mainonnalle. Lunnolliset hakutulokset ovat pysyvämpiä ja aikaa myöden kustannustehokkaampia ratkaisuja.

Lue lisää digitaalisesta markkinoinnista tästä.

Internet-näkyvyyden maksimointi

February 25th, 2009

Tyypillisesti hakukoneoptimoinnilla pyritään oman sivuston parantamiseen siten, että yksittäinen sivu nousee tietyllä haulla hakutulosten kärkeen. Miksi tyytyä tähän?

Read the rest of this entry »

Digitaalinen markkinointi avaa uusia mahdollisuuksia

February 16th, 2009

Digitaalinen markkinointi on yksi tämän hetken tärkeimmistä markkinointityökaluista. TV ja lehdet pelaavat itseään parhaillaan ulos korkeilla mediahinnoilla, jolloin internetin tarjoamat mahdollisuudet yritysten mediamixissä korostuvat. Digitaalinen markkinointi on toimiva elementti myös b2b-markkinoinnissa.

Compegra tarjoaa digitaaliseen markkinointiin palveluja neljästä näkökulmasta.

Read the rest of this entry »